1 part



První část pětidílného procesuálního divadelního celku se opírala o téma autobiografie a o paralelní téma vyloučeného druhého, který se snaží překročit hranice a žádá o status občana v té či oné zemi. Téma vyloučeného a jeho začlenění do společenského vzorce – struktury – se objevuje ve všech pěti částech. Dalo by se říct, že se jedná o základní stavební prvek hry. Hra se v prvním plánu vztahuje k osobě českého avantgardního divadelního režiséra E. F. Buriana, nejen však k jeho osobnosti, ale především jako k tvůrci auditivni poezie – voicebandu. ,,Lidské tělo jako orchestr, které zesiluje zvuky vydávané tělem.“
Tato část je záměrně založená na vysoce intelektuální diskuzi s obrovským množství
odkazů. vznikl k ní doprovodný text, který vysvětluje jednotlivé termíny, přibližuje pozadí zmiňovaných osob a dovysvětluje veškeré historické souvislosti, jež se v textu objevují. Herci nemají vlastnosti ani jména a jsou označeni jen jako Fig. I., Fig. II. a Fig. III. 

The first part of this five-piece, processual, theatre unit focused on the topic
of autobiography as well as the parallel topic of the outcast other who is attempting to cross the state line and is asking for asylum in the particular country. The theme 
of the outcast and his integration into the social paradigm–structure can be found in all five parts. In a way we may call it the most fundamental structural element of the project. In this first part the play relates to the figure of the Czech avant-garde theatre director E. F. Burian, focusing not only on his persona as such, but more importantly to his auditive poetry called voiceband. “Human body is like an orchestra which amplifies the sounds the human body makes.”

This part intentionally has its basis in a highly intellectualized discussion filled to the brim with allusions and references. An accompanying text has been written for this part, explaining particular terms, providing background information for the referenced personalities, and illuminating various historical connections which are mentioned in the text. The actors in the play have no personality traits and no names. They are identified merely as Fig. 1, Fig. 2, Fig. 3.